iamelsewhere

En svacka i bloggandet

Publicerad 2009-04-08 17:58:03 i Allmänt,

Har haft en hektisk period med massor i skolan och minst lika mycket på jobbet men nu är det äntligen påsk! Eller vi har i alla fall tjuvstartat här hemma med att öppna varsitt påskägg. Jag åker till Dalarna med familjen imorgon och Rasmus åker med sin familj till lantstället i Tidaholm, så det blir inget påskfirande tillsammans för vår del, därav tjuvstarten idag :)
Ska bli riktigt skönt med ett miljöombyte och jag ska verkligen försöka slappna av och inte tänka på skola eller jobb (lättare sagt än gjort?!)

Saker här hemma börjar äntligen att falla på plats! Vi har fått hem vår soffa, fått upp tv:n på väggen, satt upp hyllor ovanför tv:n, fått upp en hatthylla i hallen och köpt hyllplan och allt material till arbetshörnan som vi ska snickra ihop i hallen. Tror det kommer bli superbra! Ser fram emot när allt är klart och man bara kan vara...
Det enda stället som vi står och stampar på (inte bokstavligt då) är köket och köksgolvet. Vi kan helt enkelt inte enas om golv, vi har bestämt oss för att vi vill ha ett riktigt mörkt träslag och jag röstar då för riktigt parkettgolv medan Rasmus tycker att vi ska lägga in ett laminatgolv....så där är vi nu. Står och trampar på samma fläck och kommer inte vidare.
Får ta tag i det här efter påsk och kolla runt på lite fler ställen! Allting tar ju bara sån himla tid...

Nu ska jag läsa vidare i mina spännande böcker om semiotik och hermeneutik...lite senare ikväll blir det popcorn och nya Bond-filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela