iamelsewhere

Träningsvärk!

Publicerad 2010-07-29 13:50:33 i Träning/Sport,

Var på Advanced Yoga på Sats igår. Har grym träningsvärk i ryggen och är allmänt stel i kroppen så det måste ju betyda att jag gjorde rätt :)
Har bestämt mig för att fortsätta på yogan med mamma i höst. Första tillfället efter sommaruppehållet är den 24 augusti så tills dess får jag hålla tillgodo med Sats yogaklasser.

Ska jobba på en stund till sen ska jag hem och fixa middag. Ikväll får vi nämligen besök av min kusin Martin!

Såhär fint blev det!

Publicerad 2010-07-27 23:09:08 i Inredning,

Vi är supernöjda!
Måste passa på att tipsa om världens godaste macka, som finns på Brasco (hörnet Folkungagatan/Renstiernas gata) med fetaost- och pestoröra!
Världens finaste utsikt från jobbet!
Nu ska jag hoppa i säng...

Härlig start på dagen...

Publicerad 2010-07-27 15:27:30 i Allmänt,

...fick jag imorse då jag kom till jobbet. Hade inte mer än hunnit sätta mig vid skrivbordet med en kopp kaffe så dök de första turistgrupperna upp utanför fönstret. Imorse var det dessutom två grupper samtidigt som skulle njuta av den fina utsikten. Guiderna gapskrek med sina gälla stämmor på japanska och tyska (oslagbar kombination när de pratas samtidigt!). Fantastisk start på dagen! Helt omöjligt att koppla bort då man måste ha fönstrena öppna för att få luft...
När turistgrupperna gav sig iväg så blev det lugnt och jag har njutit av tystnaden på kontoret. Måste ändå medge att det är lite tråkigt när man är helt utan sällskap. Men har fått en del gjort i alla fall! Ska jobba på en timme till sen ska jag förbi färgaffären och plocka upp tapetrullen som jag beställt så att vi kan göra färdigt i hallen ikväll! Hurra! Hoppas det går lite bättre för oss att tapetsera ikväll, förra gången slutade det nästan med skilsmässa :P

Hörs senare!

Bilder!

Publicerad 2010-07-26 19:55:51 i Allmänt,

Här kommer lite blandade bilder från juli månad. Insåg just att juli snart är slut...sommaren bara flyger förbi!
Köpte nytt överkast på marknaden i Narbonne med Toile de jouy-mönster. Fanns hur många som helst för bara 40 Euro. Billigt! (Kuddarna är från H&M Home och pläden från Hemtex)

Close up på mönstret!

När Rasmus och jag var på landet hittade vi en näve av skogens guld!

I Tidaholm byggde vi Friggebod!

På 1,5 timme satte vi upp alla väggar! Som att bygga ihop en IKEA-möbel, fast lite större...

Jag målade och målade och målade...

Såhär såg huset ut när Rasmus och jag åkte hem mot Stockholm! I dagsläget har Rasmus pappa gjort klart hela utsidan så nu är det bara insidan och inredningen som fattas :)

Förra fredagen mötte vi upp Eddie och Malin för picknick och bad vid Hägerstenshamnen/Vinterviken.
Jättemysig kväll med fantastiskt väder!

Shoppingrunda x 2

Publicerad 2010-07-25 19:28:20 i Kläder och sånt,

Igår var jag på shoppingrunda på Söder med Danni. Vi plöjde igenom en hel del second hand-butiker och fikade på Skånegatan. Jag fyndade tre sjalar, ett vitt linne i siden och shorts på Monki. Idag träffade jag Pauo i Sickla för shopping och fika. Drack en supergod smoothie på Naked Juice Bar och köpte en grå kavaj på H&M.
Nu blir det soffläge resten av kvällen, ska strax äta lite jordgubbar och melon :)
Försöker att inte tänka på att det är jobb imorgon...

Tapetsering!

Publicerad 2010-07-22 15:40:49 i Inredning,

Imorgon ska vi äntligen tapetsera en fondvägg i hallen med denna snygga tapet:

Den heter Fashion och tillverkas av Ferm Living. Finns bland annat på Inreda.com men jag köpte min rulle på Wirströms Järn och Färg på Folkungagatan.

Planerar att lägga upp lite bilder imorgon om det blir snyggt :)
Nu ska jag sätta mig på balkongen med en kopp kaffe. Har jag sagt att det är väldigt skönt att vara ledig? Jag njuter!

Fantastisk kväll

Publicerad 2010-07-22 10:38:09 i Allmänt,

Den här veckan har vi haft besök av Rasmus kusin från Oslo och hennes två kompisar. Igår kväll tog vi med dem till Fåfängan för att äta middag, sedan åt vi en glass på Fjällgatan och tillslut hamnade vi på Mosebacke för att dricka öl.
En fantastisk kväll med underbart väder och trevligt sällskap :)
Vi drack rosévin!
Stockholm visade sig från sin bästa sida för våra gäster :)