iamelsewhere

Vårtecken!

Publicerad 2009-04-16 16:03:39 i Allmänt,


På väg hem från tvärbanan igår var jag tvungen att fota de här söta blommorna som jag tror kallas Scilla (?!).
Som ett blå-grönt täcke på marken, riktigt fint vårtecken!

Ett annat säkert vårtecken är att jag verkligen vill fixa iordning på vår balkong, som nu är ganska grå och tråkig...Har suttit därute ett par gånger redan, men mysfaktorn är inte speciellt hög.
Vi har planerat att lägga trall på golvet och sätta upp någon form av vindskydd på kortsidorna för det blåser rätt mycket eftersom vi bor högst upp. Sen ska vi köpa några sköna stolar som matchar bordet vi fick av Rasmus föräldrar. Lite nya blommor, dynor, filtar och lyktor sen är vi i hamn! :)
Balkongen har verkligen potential så jag tror det blir ganska lätt att fixa till!


Angående köket så kanske jag har lyckats få med mig Rasmus när det gäller parkettgolv! Vad jag vet så är det inget problem att lägga in parkettgolv i köket, trots att man kan spilla. Det gäller bara att torka upp lite snabbare. Dessutom är det ju lätt att lägga golv själv nu för tiden (läs: Rasmus pappa lägger golvet!) så det är väl bara att lägga in nytt om det blir alldeles för slitet om några år (vilket jag inte tror).
Det vi har varit eniga om hittills är i alla fall att vi vill ha ett riktigt mörkt trägolv så i helgen tänkte vi åka till stora byggvaruhuset Hornbach och kolla in deras golvsortiment. Vi har ju redan varit på Bauhaus och Fredells men inte riktigt fastnat för något....Hoppas också att vi kan köpa trall, vindskydd och stolar till balkongen. Vore så roligt att börja fixa där nu! Bäst att passa på när man har energi och inspiration!

När vi ändå är inne på inredning så måste jag visa hur otroligt fint vi har fått på vår sovrumsvägg!
Var uppe i Plintsberg (utanför Leksand) med föräldrarna under påskhelgen och där finns det två jättemysiga inredningsbutiker, en som heter Lantliv i Leksand och en butik i centrala Rättvik som jag tyvärr inte minns namnet på. Köpte jättefina bokstäver i trä som jag satte ovanför sängen:

Nu fattas bara en sänggavel! Läste massor av inredningstidningar under påsken vilket var skönt som omväxling istället för all kurslitteratur. I en av tidningarna hittade jag en superfin sänggavel i en Lexington-annons, den är säkert svindyr så därför har jag tänkt att Rasmus ska få snickra en :) Är lite nervös inför detta men det kan vara kul att göra något tillsammans. Dessutom har vi kollat runt massor på olika sänggavlar men inte kunnat enas om någon...men den här tyckte även Rasmus såg fin ut!

Just nu har vi dessutom en elektriker hemma hos oss som installerar ett nytt eluttag till vår arbetshörna! Kommer bli jättebra när vi kan få ordning där också!

Bitarna börjar falla på plats!

Nu ska jag gå ut och handla en sväng och sen ska jag iväg på fotboll, AIK-Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela