iamelsewhere

Vaaarmt, men jag klagar inte!

Publicerad 2009-08-06 16:44:55 i Allmänt,


Lyxade idag och köpte hem lite färska Gladiolusar. Vita blev himla fint i hallen!


Eftersom vi får finbesök imorgon av Pauline som äntligen har kommit hem från USA så tänkte jag bjuda på en New York Blueberry Cheesecake så att hon inte känner sig allt för vilsen när hon kommit hem till Sverige igen :)
För er som blir sugna att baka en sån cheesecake men saknar Leila Lindholms fantastiska bok "a piece of cake", så finns receptet här.
Insåg dock att jag saknade en sån där fiffig bakform med löstagbar botten, eller den som jag har är för stor och då blir det liksom inga fina kakor, mest platta...
Så jag sprang förbi Åhléns på vägen hem och fick med mig en bakform, en muffinsform i teflon och fina rosa muffinsformar med prickar på. De matchar perfekt med mitt söta förkläde :) Som jag lovar att Rasmus också klär väldigt bra i! Ska försöka smygfota honom nån gång då han har det på sig.


Såhär ska förresten cheesecaken bli, tvivlar på att min kommer bli lika fin men jag ska göra ett försök nu!


När Rasmus kommer hem blir det taco-middag på balkongen.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela