iamelsewhere

Pysselkväll!

Publicerad 2009-12-17 21:04:16 i Allmänt,

Igår lyste flitens lampa i vårt kök. Jag hade bjudit över min mamma, Rasmus mamma och Rasmus lillasyster för att baka och göra julgodis! Och jösses vad vi bakade.

Här ser ni något av det vi gjorde! Knäck, saffrans- och valnötsskorpor, kokostoppar, havrekakor, brysselkex, kanelkakor, apelsin- och chokladtryfflar samt kolakakor...puh. Allt detta hann vi med på ca 3 timmar. Det tycker jag är bra jobbat! Riktigt mysigt var det och jag ska verkligen göra mitt bästa för att detta ska kunna bli en tradition som ska fortsätta många år framåt!

Idag var jag på jobbet en sväng på förmiddagen, tog mig dubbelt så lång tid att åka dit i snökaoset. På eftermiddagen åkte vi ut till Plantagen i Nacka för att köpa julgran. Jag tror vi valde helt fel dag. Fastnade på Värmdövägen i 45 minuter då en buss hade kört i diket och en bärgningsbil fick backa 1 km för att nå fram till bussen eftersom köerna bakom bussen var enorma och körfälten supersmala pga av all snö. Tillslut kom bussen i alla fall loss och vi fick med oss en fin gran hem! Nu står den dock på balkongen tills vi har tid att pynta och fixa den i helgen.

Imorgon ska jag till skolan för att få tillbaka resultatet på min Fysiologitenta, det blir spännande!

Avslutar med några fler bilder från gårdagskvällen.

Knäck i långa rader :) Den blev perfekt seg och härlig!


Saffrans- och valnötsskorpor!


Kolakakor och kokostoppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela