iamelsewhere

Uppdatering lägenheten

Publicerad 2009-03-09 21:52:32 i Allmänt,

Efter en lång fixarhelg så kommer här en liten uppdatering. I fredags kväll målade vi första lagret med färg i hallen. Skönt att den hemska röda försvinner. I lördags blev det uppehåll med fixandet då mamma firade sin 50-årsdag. Öppet hus från klockan 14, mycket kalasande blev det.
I söndags var vi uppe tidigt och målade andra lagret i hallen som nu börjar bli riktigt fin! Sen skar vi bort skarvarna på tapeten i sovrummet och bredspacklade dessa, puh. Sen var det kalasdags igen, med fika hos Rasmus kusiner och sen bowling i Sickla. Nytt koncept men kul var det! Sen stressade jag vidare till match på kvällen, som vi vann stort med 63-30...vi spelade stundtals riktigt bra och skyttet fungerade utmärkt!

Idag var jag i skolan redan vid åtta för ett grupparbete. Så fort jag kom hem tog vi bilen och stack till Kungens kurva för att köpa diskmaskin. Det blev denna fina Bosch, från Siba.
Bild lånad från Siba.

Efter en mycket effektiv shoppingrunda till Kungens kurva vi svängen förbi nya lägenheten och slipade väggen i sovrummet. Slipdammet yrde och Rasmus såg ut som en 70-åring med grått hår. Fick dammsuga (!) hans huvud innan vi åkte hem....lyckades också slita ut kökskåpet där diskmaskinen ska stå.
En härligt effektiv helg och måndag med andra ord!
Imorgon blir det också en tidig morgon med grupparbete i skolan och sen målning i lägenheten på kvällen. Det som återstår att införskaffa till lägenheten är nu bara ett golv till köket. Vi är lite oense hittills men det ska nog lösa sig!
Nu ska jag störta i säng, om jag inte hinner somna medan jag borstar tänderna...
Njut av bilderna nedan, från renoveringen ;)
Sovrumsväggen med spackel!     Hallen som nu äntligen börjar bli vit!   

Kommentarer

Postat av: Pau

Publicerad 2009-03-09 22:06:54

Haha, jag ville ju se bild på Rasmus som 70 årig gubbe ;)

Gud va duktiga ni är, fixar och renoverar. Ska bli jättekul att se när det är klart.

Grattis till diskmaskinen oxå, gissar att rasmus är sjukt lycklig ;)

Saknar dig massor!

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela