iamelsewhere

Storhandla

Publicerad 2009-11-26 12:47:37 i Allmänt,

Om någon timme ska jag låna föräldrarnas bil och bege mig till Ica Maxi för att fylla på förråden. Min plan är nämligen att börja med julbaket imorgon kväll eftersom jag gärna vill kunna servera lussebullar, pepparkakor och annat smarrigt på min födelsedag. Det är bara att inse att jag inte kommer hinna baka något mitt i veckan så det är lika bra att sätta igång i helgen.

Eftersom vi (läs Rasmus) numera bakar matbröd istället för att köpa så går det åt ofantliga mängder mjöl, havrekli, kruskakli, linfrön m.m. därför är det extra skönt att kunna låna bilen för att slippa få armar som hänger nere vid fotknölarna...

Jag borde egentligen läsa på lite inför morgondagens föreläsning om matspjälkning så jag ska nog ta mig i kragen och sätta igång. Men först vika tvätt och plocka undan i köket...Åh vad jag älskar vardagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela