iamelsewhere

Tisdag

Publicerad 2009-11-10 14:28:50 i Allmänt,

Någon som minns det här barnprogrammet? Just nu sitter jag och pluggar cellfysiologi och önskar att någon pedagogiskt kunde förklara för mig hur saker och ting hänger ihop. Precis som de gjorde i barnprogrammet! Kanske ska kolla om det går att få tag på några avsnitt?

Var uppe med tuppen idag för vi hade föreläsning klockan åtta. Det är nästan omänskligt tidigt. Jag är knappt vaken då. Jag kämpade mig upp och var faktiskt där några minuter i åtta och kom inte inrusande i aulan högröd och svettig en halv sekund innan dörrarna stängs.
Sen väntade vi. Och väntade. Och väntade. Halv nio hade fortfarande inte läraren dykt upp och i receptionen hade de inte hört någonting. Så det var bara att sätta sig på tunnelbanan och åka hem igen. Sa jag att jag hatar att gå upp tidigt?! Nä tänkte väl det.
Bra start på dagen!

Åt i alla fall en trevlig lunch med Rasmus lillasyster som kom förbi. Mysigt! Ikväll ska jag gå på Yoga för första gången i mitt 23-åriga liv. Tyckte det var dags nu. Måste testa det som så många älskar. Jag kommer förmodligen ligga i en liten hög längst bak i salen och skratta högt. Smidighet är ju inte mitt mellannamn, även om jag inte är ens i närheten så stel som min kära sambo.
Ikväll är det tydligen någon speciell Yoga-klass som Nike ordnar på Sats Södra station. Som tur är ska jag gå med Pauline och Linn så jag behöver inte skämmas ensam...
Eftersom jag aldrig varit på yoga så frågade jag Pauline om det hade stått någonting om förkunskaper inför denna klass, och ja det hade det nog gjort men hon hävdade bestämt att det går nog bra ändå! Så ja, det är väl bara att sätta på sig mysbyxorna och ta med en positiv attityd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela