iamelsewhere

Tillbaka i civilisationen...

Publicerad 2009-09-21 11:26:15 i Allmänt,

Efter en mycket hektiskt föregående vecka tar jag nu nya tag.
Hade tema friluftsliv hela förra veckan vilket innebar två dagars uppladdning med bland annat orientering i Lill-Janskogen och kanotpaddling i Brunnsviken. Sedan bar det av till Åkersberga-skogarna ons-fre för tre intensiva dagar med riktigt friluftsliv och övernattning under vindskydd i skogen. Hade verkligen jätteroligt och det var en mycket lärorik tur, dock otroligt kalla nätter. Kan säga att det var en mycket speciell känsla att sova under endast en presenning då termometern visade ca 3 plusgrader...brr. Konstigt att ta på sig mössa, vantar och halsduk när man ska gå och lägga sig :)
Jag kom hem i fredags kväll helt utmattad men då hade världens bästa sambo fixat god fredagsmiddag!
Lördagen var jag på närakuten vid Gullmarsplan då världens största bula/böld (tänk pingisboll) uppstod på fredagskvällen i min armhåla...min första tanke var att jag hade blivit biten av något i skogen men det visade sig vara en inflammerad och infekterad hårsäck som hade blivit gigantisk under min skogsvistelse...förmodligen på grund av att tvättmöjligheterna inte var de bästa och att man svettades mycket under alla strapatser. Så jag fick penicillinkur i 10 dagar och åkte raka vägen hem till soffan. Tyvärr missade jag insparken under lördagen men jag tror inte att jag hade kunnat bidra med något i tävlingarna och dessutom är penicillin + alkohol ingen höjdare tillsammans.
Igår gjorde jag inte många knop. Vi var hemma på söndagsmiddag och slappade hos mina föräldrar. Fick med oss en bärkasse med höstkantareller samt lite andra sorter som nu ska rensas och stekas. Gott! 
Är hemma från skolan idag och vilar min arm. Kände inte att jag ville utsätta armen för två danslektioner och dessutom ska man väl ta det lugnt med fysiska aktiviteter när man äter penicillin...
Riktigt "sitta-inne-och-mysa-väder" är det, så det blir nog just det. Har i alla fall gjort lite nytta och börjat skriva på en reflektionsuppgift efter friluftslivet, får se om jag orkar göra klart den idag.

Ny vecka - nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela