iamelsewhere

Härlig start på dagen...

Publicerad 2010-07-27 15:27:30 i Allmänt,

...fick jag imorse då jag kom till jobbet. Hade inte mer än hunnit sätta mig vid skrivbordet med en kopp kaffe så dök de första turistgrupperna upp utanför fönstret. Imorse var det dessutom två grupper samtidigt som skulle njuta av den fina utsikten. Guiderna gapskrek med sina gälla stämmor på japanska och tyska (oslagbar kombination när de pratas samtidigt!). Fantastisk start på dagen! Helt omöjligt att koppla bort då man måste ha fönstrena öppna för att få luft...
När turistgrupperna gav sig iväg så blev det lugnt och jag har njutit av tystnaden på kontoret. Måste ändå medge att det är lite tråkigt när man är helt utan sällskap. Men har fått en del gjort i alla fall! Ska jobba på en timme till sen ska jag förbi färgaffären och plocka upp tapetrullen som jag beställt så att vi kan göra färdigt i hallen ikväll! Hurra! Hoppas det går lite bättre för oss att tapetsera ikväll, förra gången slutade det nästan med skilsmässa :P

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela