iamelsewhere

Problemlösning!

Publicerad 2010-11-15 18:59:15 i Plugg,


Den här bilden är i från barnboken om Nasse av Sven Nordqvist. Nasse hittar en stol och eftersom han aldrig har sett en stol förut vet han inte riktigt hur man ska använda den på bästa sätt...

Jag vill på detta sätt tala om att vi har haft en mycket rolig dag i form av en massa problemlösning :)
Förra veckan gick vi en ledarskapsutbildning vilket också omfattade en hel del grupprocesser och gruppdynamik. Veckan var otroligt givande och jag känner att jag verkligen har utvecklats som person och blivit medveten om en massa sidor hos mig själv (både bra och dåliga...). Som avslutning på denna ledarskapsutbildning så hade vi idag en heldag i idrottshallen med stationer där problem av olika karaktär skulle lösas, givetvis i grupp! Problemen var både i form av t.ex. kluriga "pussel" samt lite mer fysiskt krävande stationer. En väldigt rolig dag som resluterade i många skratt! Varje grupp fick nämligen en videokamera för att kunna filma sitt arbete på de olika stationerna och sedan skulle vi gå igenom videon och analysera. Nyttigt och roligt att se sig själv på film :)

Nu ska jag slänga mig i soffan med min latte och kolla på basket (TV10 sänder en mastch i veckan på måndagar 19:00 från Basketligan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela