iamelsewhere

Bildregn oktober!

Publicerad 2010-10-22 11:29:55 i Allmänt,

När jag tittade igenom min mobil insåg jag att det var massor av bilder som jag inte visat er ännu... Så här kommer bilder från oktober månad!


Jag blev färdig med min första Amigurumi! En söt liten skogsmus!


En ny lampa har fått flytta in i vardagsrummet!


Såhär snyggt (och praktiskt!) blev det med ett hyllplan ovanför badrumsdörren! Skönt med mer förvaring.

Hyllplanet fick jag tillsågat på fredells enligt mina mått och sedan har jag vitmålat två varv och därefter lackat för en slitstark yta som dessutom måste kunna stå emot fukten i badrummet. Konsollerna var redan vitmålade och klara och är från IKEA.



För några helger sedan när vi var på nya landet så skickade jag upp Rasmus i äppelträden (jag klättrade också upp i några faktiskt!) med den nya äppelplockaren! Suverän uppfinning som gjorde att man fick tag i de bästa och finaste äpplena som alltid sitter på de mest svåråtkomliga ställena :)


Två proppfulla korgar blev det!


Mer höst än så här blir det inte! Vi upptäckte också att vi hade två träd med jättegoda gråpäron. De ser inte så roliga ut men smakar fantastiskt!


Vädret var helt underbart och vi kunde till och med sitta ute i solen och fika. Känns som väldigt längesen nu om man tittar ut genom fönstret idag...


Världens bästa hund!


Som förstås var tvungen att kliva i de värsta geggapölarna under vår skogspromenad. Då blev det tvätt i baljan innan hemfärden... Kolla hennes ansiktsuttryck. Hurra vad roligt att bli tvättad :)


En riktigt höstig trädgård!


Den här kompisen hittade jag i ett av våra köksskåp...hoppas starkt på att han inte har flera kompisar där inne...kan tillägga att den fick ligga kvar under glaset tills Rasmus kom hem och kunde slänga ut den från balkongen...USCH!


Vår nya fina Moccamaster! Brygger superfort och supergott kaffe :)


Mitt lilla höstarrangemang på balkongen såg plötsligt väldigt vintrigt ut i morse...ovant med snön men den lär väl inte ligga kvar så länge...

Nu ska jag sätta fart och packa ihop våra grejer, slänga sopor, gå ut med återvinningen, tömma diskmaskinen, hämta stövlar i källaren och gör i ordning mig själv. Om några timmar bär det av till Tidaholm! Håll tummarna för att vi inte hamnar i nåt snökaos. (Vinterdäcken är i alla fall redan på!).

Trevlig helg allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela