iamelsewhere

Imorgon är det dags för fri träning...

Publicerad 2010-09-28 20:43:06 i Allmänt,

På GIH finns något som kallas Fri träning, vilket innebär att vem som helst är välkommen att komma till skolan och träna under ledning av oss studenter. Eftersom det är onsdagar på dagtid är det mest pensionärer som har möjlighet att komma. Fri träning är ett bra initiativ som betyder att vi får en chans att träna på "riktiga" människor! För er som är intresserade finns mer att läsa här på vår hemsida.
Vi elever får chansen att vara med och leda den Fria träningen vid två tillfällen och imorgon är mitt andra och sista tillfälle. Förra gången så fick jag träffa några härliga damer och hjälpa dem med lite olika styrketräningsövningar. Jag gav till och med den ena en hemläxa, att göra några av övningarna 3 gånger hemma tills vi ses imorgon. Hon hade problem med en axel och behövde träna upp styrkan i den. Hittade dessa styrketräningsövningar som Aftonbladets Petra har satt ihop. Bra övningar för alla som vill träna upp styrkan i axelpartiet!

Nu ska jag renbädda sängen, ta en dusch och sen slänga mig i soffan för att kolla säsongspremiären av House.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela