iamelsewhere

Påskhelgen i bilder

Publicerad 2011-04-27 21:20:24 i Allmänt,

Vi hade en fantastiskt mysig helg på landet med världens bästa väder! Till och med jag blev lite solbränd :P
På påskaftonen hade påskharen gömt ägg i trädgården. Såhär glad blev Rasmus då han hittade sitt ägg ♥
create avatar

Förutom att leta ägg så gjorde R en stor brasa för att elda skräp och grenar från trädgården. Det höll han på med under hela långfredagen medan vi andra krattade och samlade skräp...


Mina föräldrar köpte en ny grill så att vi kunde njuta av säsongens första grillmiddag! Gott!


Precis allting i hela trädgården hade knoppar...det var så fint!


Bästa hunden stortrivs på landet. Den här helgen trivdes hon mest med att ligga i rabatten (?!) ♥


Jag pysslade med en del grejer i vårt sovrum. Bland annat skruvade jag ihop den nya klädställningen MULIG från IKEA. Den passade perfekt! Dessutom spraymålade jag ett gäng gamla galgar. Naturligtvis fick dom bli vita!




På söndagen åt vi världens godaste gösfilé kokt i smör och grädde med färskpotatis! Herregud, jag dog lite för att det var så gott. Och färskt! Vi har nämligen en lokal fiskare jättenära vårt hus där man kan köpa fisk i hans lilla fiskebod och lägga pengar i en burk eller skriva upp sitt namn i en bok och komma in med pengar senare. Det är bara på landet som sånt fungerar :)


På baksidan av dass sitter en gammal fågelholk. Det verkar dock som att fåglarna är lite trångbodda. Därav tvåvåningshuset? :)


På vägen hem i söndags kväll såg vi både en igelkott...


...och två älgar!

(Jag var tvungen att hoppa ur bilen för att få en vettig bild men insåg att jag nog behöver investera i ett nytt objektiv...älgarna blev ju lite små :P)

Påskhelgen avslutades i måndags med påskmiddag hos Rasmus föräldrar. Där är det tradition att måla ett ansikte till sitt ägg och sedan välja en matchande virkad mössa. Därefter är det omröstning på snyggaste ägget. Jag kom på en fin och hedrande delad andraplats :) Här är årets gäng:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela