iamelsewhere

Bilder från helgen...

Publicerad 2011-08-02 20:16:09 i Allmänt,

På lördagen var vi bjudna på sommarfest på slottet av slottsägaren och hans familj. De bjuder in alla familjer som hyr ett torp på deras ägor (totalt 17 torp) till en grillkväll. Tydligen var det 6 år sedan sist som en sådan fest anordnades men eftersom det är så många nya familjer nu som hyr deras torp så passade det bra med en sommarfest i år. Innan middagen delade vi in oss i lag och gick tipsrunda samt körde 5-kamp. Riktigt roligt och flera nya påhittiga 5-kampsgrenar. Middagen bestod av grillat vildsvin som det finns gott om i skogarna utanför Strängnäs. Bara i vårt område sägs det finnas runt 130 st...Knappt så man vågar sig ut i skogen för att plocka kantareller...
Hade helt enkelt en toppenkväll med god mat och trevligt sällskap!





Normalt är denna byggnad garage för alla stora maskiner - men det går ju lika bra att ha fest i den :)









Såhär glad var Rasmus i söndags då vi var på väg till loppisen som ordnades av Fogdö Hembygdsförening.
Jag gjorde några fynd som jag kan visa senare :)



Tanterna i hembygdsföreningen hade bakat så det stod härliga till. Riktigt gott och billigt!



Efter loppisen tog vi cyklarna ner till vattnet för ett dopp!



Till middag åt vi supergod abborre och gös i foliepaket tillsammans med svenska rotgrönsaker. Svensk mat när den är som bäst!



Emma låg som vanligt på sin favoritplats i hela trädgården - till mammas stora förtret :P



Jag såg äntligen till att fixa en ny bottenplatta till min fina låda! Den passade utmärkt med ett gäng tidningar i, bredvid gungstolen.



Förra gången jag var på landet gjorde jag klart sänggaveln till vår säng. Är så nöjd med tyget som matchar med vårt gråmålade trägolv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela