iamelsewhere

Nytt på inredningsfronten!

Publicerad 2011-08-02 15:47:33 i Inredning,



  • Våra nya fina espressokoppar av märket Vespa. Inhandlades i en köksbutik i staden Lucca (Italien).
  • Fin glasburk som jag har bomullsrondeller i - köptes i butiken Retro i Tidaholm.
  • Två gröna tekoppar med fat från Vereco - inhandlades också i butiken Retro.
  • Den tjusiga vita pinnstolen är min första i samlingen och den fick jag av mammas jobbarkompis Susanna. Tack!
  • Tavlan bakom pinnstolen är också ny - den ska såklart upp på väggen men tills vidare passar den bra på golvet. Tavlan heter OLUNDA, kostar 449:- och finns på IKEA.
  • Burkarna med hjärtan på har jag fått av min moster - hon hade tröttnat på dem...Men i vårt kök passar dem utmärkt!
  • Det underbara tyget med gröna blad är egentligen två gardiner som jag fyndade för 45:- på Återbruket i Tidaholm. Planerar att göra något snyggt av det - vad vet jag inte riktigt ännu...




Något annat mycket fint vi fick ärva från en gammal släkting till Rasmus - är denna 50-talspryl med lådor av glas. När den hängde där i det gamla sommarstugeköket i Tidaholm såg den inte mycket ut för världen - men titta vad man kan göra med 3 lager färg! Egentligen ska man väl ha mjöl, socker och havregryn i alla små lådor, men vi behövde någonstans i köket att lägga alla dem där sakerna som annars bara har en tendens att flyta runt :P Ni vet; tändstickor, ballonger, tårtljus, serpentiner, diverse nycklar och hänglås, ficklampor, påsklämmor, snören, SL-kort m.m. Mycket praktiskt och översiktligt! Tack snälla för att vi fick ärva denna lilla möbel som gör sig riktigt bra bredvid vår röda espressomaskin.

Kommentarer

Postat av: Stora L

Publicerad 2011-08-17 07:55:28

Jag älskar den gröna servicen från Vereco (france). Jag har massa delar, utom just kopparna som jag faktiskt inte är så förtjust i. Tallrikar, assietter, skålar, fat, glas och i somras fyndade jag en karaff! :) Kul att se att fler uppskattar den äldre designen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela