iamelsewhere

Massagemomentet avslutat

Publicerad 2011-02-03 19:49:47 i Plugg,

Idag hade vi examination i massagekursen. Lärare, annan personal på skolan samt elever fick anmäla sig till 30 minuters halvkroppsmassage (helt gratis!) så att vi fick ett antal "kroppar" till förfogande under examinationen :) Det gick jättebra för mig och jag fick bra betyg av båda mina klienter! Den ena somnade nästan vilket måste vara det bästa betyget :)
Annars var det riktigt skönt och välbehövligt med en sovmorgon idag. Behövde det för att ladda batterierna inför en minst sagt fullspäckad helg. Imorgon kväll har världens bästa Ullis födelsedagsfest och på lördag har jag match på dan sedan ska vi på middag hos Pauo och Jesper och eventuellt avsluta på Söder med några öl :) På söndag ska jag kanske till morfar på födelsedagsfika och kolla Rasmus match på kvällen...full rulle var det ja...
Nästa vecka har vi examination i styrketräningskursen och tanken är att vi ska leka PT:s och instruera varandra i olika övningar samt tala om vilka muskler som arbetar i respektive övning samt i vilken fas de jobbar, det vill säga koncentriskt, excentriskt eller statiskt...Måste erkänna att jag känner mig något ringrostig när det gäller musklerna (snart två år sen vi lärde oss dem...) så det är väl bara att sätta igång och börja plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela