iamelsewhere

R & T

Publicerad 2011-02-06 12:31:32 i Allmänt,

Tänkte visa lite nya inredningsdetaljer hemma hos oss. Vissa grejer har suttit uppe ganska länge men jag har ej fått tummen ur och fotat...

Bokstäverna fick sig en makeover; från en grå matt färg till en blank gul! Är riktigt nöjd med resultatet!








Vi bestämde oss för att ta bort badkaret för att få lite bättre plats i badrummet och för att vi (läs: jag) badade ca 2 ggr om året. Eftersom vi har ett fönster på den ena väggen var vi tvungna att sätta den svängda duschdraperistången väldigt högt upp, vilket resulterade i att alla duschdraperier som finns att köpa i butik är för korta (endast 200 cm...). Så jag fick helt enkelt köpa två draperier från H&M Home och skarva lite längst nere vid volangdelen. Är mycket nöjd med skarvningen och det syns inte ens. Badrummet känns mycket luftigare och rymligare, så vi är toppennöjda och har inte saknat badkaret hittills...


I födelsedagspresent önskade jag mig en plånbok från Svenskt Tenn i tyget Manhattan. Jag fick hela två stycken och kunde därmed byta den ena mot en fin grytvante och en grytlapp i samma tyg! Snyggt som tusan tycker jag!









Rasmus är iväg och spelar slutspel i Korpen-innebandy så jag fick äta söndagsfrukost själv idag. Lyxade ändå till med med scones :)


Nu ska jag klä på mig nåt annat än myskläder och gå iväg ut en sväng. Det är ju sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela