iamelsewhere

Pensionärerna = energi!

Publicerad 2011-03-09 19:08:05 i Träning/Sport,

I förmiddags var det dags för träningstillfälle nr 2 med pensionärerna. Även om det krävs en del planering och fixande inför varje tillfälle av mig och Anna, så går man ändå därifrån med massor av energi! Alla är så härliga och naturlitgvis helt unika på sitt sätt :) är det inte knäont så har dom yrsel, högt blodtryck, dålig hörsel med mera...Mina och Annas kunskaper sätts verkligen på prov då man måste kunna tackla alla sorters problem och kunna bemöta alla på deras nivå. Men oj vad roligt det är! Idag fick de köra stationsträning med fokus på styrka. Vi använde oss av olika redskap som pilatesbollar, medicinbollar, gummiband och hantlar. Uppskattad träningsform som verkligen fungerar bra då alla kan delta på sina villkor, vilket är mycket viktigt!

Nu på eftermiddagen och kvällen har jag roat mig med att sätta ihop en liten föreläsning som jag och Anna ska hålla som ska handla om: fysisk aktivitet och dess positiva effekter på många av våra folksjukdomar,  hur man kan träna hemma utan att köpa dyra redskap samt kost!

Kan ju bjuda på några av bilderna som vi kommer använda oss av på föreläsningen:

Matcirkeln


Tallriksmodellen


              


Energiintag                                  VS                         Energiutgift

Förresten, musiken jag hade fixat fick väl godkänt...(puh!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela